گروه اول :

کسانی می باشند که جمع حاصل از فروش کالا و خدمات سال گذشته آن ها یا مقدار ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده آن ها ، بر اساس آخرین برگ مالیات قطعی ، بیشتر از سی میلیارد ریال باشد . همچنین ، صاحبان بیمارستان ها ، صاحبان مشاغل صرافی ، صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن ، دارندگان کارت بازرگانی ، صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر ، زایشگاه ها ، کلینیک های تخصصی ، فروشگاه های زنجیره ای ، بدون در نظر گرفتن میزان فعالیت شان ، در دسته مودیان مالیاتی گروه اول می باشند .

گروه دوم :

کسانی می باشند که جمع حاصل از فروش کالا و خدمات سال گذشته آن ها یا مقدار ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده آن ها ( قبل از کسر معافیت ) ، طبق آخرین برگ مالیات قطعی ( مجموع اصلی و متمم ) ، هر کدام بیشتر از مبلغ ده میلیارد و تا سی میلیارد ریال باشد . برگه مالیات قطعی ، تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی به آن ها ، ابلاغ می گردد

گروه سوم :

​ چنانچه ، فردی ، نه در گروه اول جای گیرد و نه دوم ، در دسته گروه سوم ، قرار ، خواهد گرفت . این افراد ، کسانی هستند که کسب و کارهای کوچک دارند . تفاوت اساسی این گروه ها ، در نگهداری دفاتر و ارائه صورت حساب هایشان است ؛ به ویژه ، مودیان مالیاتی حقیقی گروه اول که در این خصوص، تعهدات بیشتری دارند .

همچنین، مودیان مالیاتی که در هر کدام از این گروه ها جای بگیرند ، تا سه سال بعد ، موظف به انجام تعهدات گروهی که در آن قرار گرفته اند می باشند و در طول این سه سال ، نمی توانند در گروه پایین تری قرار گیرند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *